כיצד ״אינטגרציה אנכית״ משאירה את Forever בחזית האיכות והטכנולוגיה?

כשחברת Forever נוסדה ב-1978, רקס מוהן, מייסד החברה, רצה להביא לשוק את מוצרי האלוורה באיכות הגבוהה ביותר ולשנות את הרושם שיש לאנשים על אלוורה ואת האופן שבו הם משתמשים בה בחיי היום יום שלהם. הוא ידע שהוא יכול להשתמש בספקים חיצוניים, מאלה שמדגלים את הצמח ועד אלה שמייצרים את המוצרים, אבל כך יהיה קשה לשמר את האיכות הנדרשת בעקביות כדי לוודא שהלקוחות מקבלים אלוורה טהורה מפנים העלה. זו אחת הסיבות שבגללן החליט רקס לרכוש בעצמו את האדמות ולגדל את כל האלוורה ש-Forever תשתמש בה במוצריה. המעשה הזה וידא שכל עלה ייקצר ידנית ויפולט ידנית כדי להפיק ממנו אך ורק ג’ל אלוורה טהור מפנים העלה בשיא הבשלות שלו.
ההחלטה הזו העלתה את Forever על המסלול לאינטגרציה אנכית. כעבור זמן לא רב היו בבעלות Forever מתקני ייצור, מחקר ופיתוח, מעבדות בקרת איכות ואפילו ערוצי הפצה בהם משתמשים כדי להביא את המוצרים לידי לקוחות בכל רחבי העולם.

בעיקרון, אינטגרציה אנכית משמעותה שחברה יכולה לשלוט בשרשרת האספקה והייצור של עצמה.
המודל העסקי הזה אפשר ל-Forever לשמר את הסטנדרטים הגבוהים ביותר של איכות מהרגע שבו הצמח נשתל באדמה ועד שהמוצר הסופי מגיע ללקוחות.

בואו נבין איך זה עובד ב-Forever?

Forever מחזיקה בבעלותה שדות אלוורה בטקסס וברפובליקה הדומיניקנית. אלה המקומות שבהם מגודלים ומטופחים יותר
מ-50 מיליון צמחי אלוורה. כל צמח אלוורה מטופח עד שהעלה מגיע לשיא העובי והתכולה התזונתית שלו. בשלב זה, העלים החיצוניים והבשלים נקצרים בזהירות באופן ידני, כדי לאפשר לעלים הפנימיים להמשיך לצמוח.

בשלב זה, העלים נבדקים, מפולטים ידנית והג’ל הטרי מפנים העלה נעטף לקראת משלוח למתקן הייצור של Forever, Aloe Vera of America שבדאלאס, טקסס. זה המקום שבו משלבים את האלוורה עם רכיבים אחרים, טבעיים ומתקדמים מדעית, כדי ליצור רבים ממוצרי Forever.

תוספי התזונה של Forever מיוצרים במפעל Forever Nutraceutial בטמפה, אריזונה. המפעל המתקדם הזה משתמש בציוד ייצור בטכנולוגיה וברמה המתאימה לייצור תרופות. מפעל Forever Nutraceutical, עם מיליונים שממשיכים להיות מושקעים בציוד חדש, ועם אישור עמידה בתקן ISO השמור בדרך כלל למעבדות מצד שלישי, ממשיך להיות בחזית הטכנולוגית של תעשיית תוספי התזונה.

לאחר שמוצרי Forever מיוצרים, הם מוכנים להפצה בכל העולם. מרכז ההפצה Forever Direct הנמצא בהולנד הוא מוקד ההפצה לרבות מ-160 המדינות בהן Forever עושה עסקים.

אינטגרציה אנכית מאפשרת ל-Forever לספק ללקוחותיה את התמורה הטובה ביותר על ידי כך שהיא מנטרת בקפידה כל היבט של הייצור ומוודאת שהמוצרים יגיעו ליותר מ-160 מדינות ביעילות הטובה ביותר האפשרית.

למה אין יותר חברות עם אינטגרציה אנכית?

אינטגרציה אנכית היא יקרה. היא דורשת מחברות להשקיע רבות בצוותים, בייצור, במתקנים וברשתות הפצה, תוך הקפדה שכל דבר מתבצע ביעילות המירבית. חברות יכולות לחסוך כסף רב כאשר נעזרות בספקים חיצוניים עבור חלק משרשרת האספקה שלהן או כולה, אך משמעות הדבר היא שהן מקריבות את בקרת האיכות ושיש להן השפעה פחותה יותר על המוצר הסופי.

ב-Forever הוחלט בשלב מוקדם שההקרבה הדרושה כדי להיות חברה המבוססת על אינטגרציה אנכית תהיה המפתח לצמיחה וליציבות. ההשקעה תהיה אולי גבוהה יותר בתחילה, אבל הקמת חברה עם יסודות נכונים הייתה המפתח להשגת האמון וטיפוח מערכות יחסים ארוכות טווח עם לקוחות בעולם כולו.
השקעות אלה אינן מוגבלות רק לציוד המתקדם ביותר מדעית ולייצור בר קיימא. מדובר גם בהשקעה באנשים הנכונים, החל בצוותים המטפחים וקוצרים כל שיח אלוורה ועד למוחות המדעיים המבריקים העוזרים לייצר מוצרי טיפוח עור, תוספי תזונה ועוד מוצרים רבים כל כך. Forever גאה בכך שיש בה צוות גלובלי של אנשי מקצוע נלהבים ומיומנים.

אינטגרציה אנכית גמישה ומותאמת לשוק המודרני

עם אינטגרציה אנכית כבסיס של המודל העסקי של Forever, לעבודה בכלכלה גלובלית ומקושרת עדיין נדרשות שותפויות חשובות בתחומים מסוימים. זו הסיבה שיש ל-Forever גישה גמישה לעבודה עם שותפי מפתח כאשר נדרשת מומחיות מסוימת.
יתרונות האינטגרציה האנכית מאפשרים ל-Forever לשלוט בשרשרת האספקה שלה ולהימנע מהפרעות, תוך אפשרות לזרימה טובה של ייצור ויכולת הסתגלות מהירה. יש אפשרות להגביר או להאט את קצב הייצור כדי להתאים לרמת הביקוש של הלקוחות בהתרעה של רגע. רמת השליטה הזו עוזרת ל-Forever לשלוט בעלויות ולתת את התמורה הטובה ביותר ללקוחותיה.
השמירה על הגמישות מאפשרת ל-Forever לצרף תמיד שותפים עסקיים ולעבוד עם יצרנים כדי להישאר מובילים בתחום האריזה והטכנולוגיה תוך שמירה על עיקר תהליך הייצור וההפצה בתוך החברה. כך החברה מצליחה לתת עדיפות ראשונה ללקוחות, כשהיא מוודאת שכל מוצר שיוצא מהמפעל עומד בסטנדרטים הגבוהים ביותר של מצוינות.

אינטגרציה אנכית וקיימות


האינטגרציה האנכית מאפשר ל-Forever להמשיך ולשפר את הקיימות בכל הרמות, משדות האלוורה ועד מתקני הייצור ומרכזי ההפצה. הנה רק כמה מהדרכים שבהן הייתה לחברה השפעה חיובית על הסביבה:
  • בזכות השימוש במשאבות סולאריות ובמערכות של טפטפות, השימוש של Forever במים הופחת ב-90 אחוזים.
  • המים נאגרים לשימוש מחודש בשדות וקליפות עלי האלוורה מושבות לאדמת כדי לדשן את היבולים.
  • 50 מיליון הצמחים של Forever עוזרים לנקות מאות מיליוני טונות של פחמן דו חמצני מהאוויר בכל שנה.
  • משקאות האלוורה הידועים של Forever נארזים במרבית מדינות העולם באריזות “טטרה” הניתנות למיחזור מלא. האריזות האלה נשלחות תמיד שטוחות, צורת משלוח שבזכותה ניתן לשלוח כמויות גדולות יותר בו זמנית, מה שמפחית את טביעת הפחמן של Forever.