מייק טאק, שחקן כדורסל מקצועי בשפילד, אנגליה. כקפטן המועדון, מייק מבין את חשיבות המנהיגות וכיצד דפוס-חשיבה נכונה יכול להשפיע על הישגי קבוצתו, ואף על פי שתחום עיסוקו עשוי להיות שונה, לכולנו יש הרבה מה ללמוד מדרך המנהיגות שלו.

כיצד אתה מניע את הקבוצה שלך?
הצבת מטרות – אני חושב שחזון ברור של מה שאתם מנסים להשיג הוא דבר חשוב. הוא נותן לקבוצה מוטיבציה לשאוף אל יעד ברור. תזכורות חודשיות, שבועיות ויומיות על מטרות ממוקדות יכולות לעזור לאנשים להתמקד במשימות הקטנות שעוזרות להם להשיג את המטרה הכללית הגדולה.
הנהגה על ידי מתן דוגמה – מתן דוגמה טובה לקבוצה, במיוחד כשאתה מנהיג, תעזור להציב רף של ציפיות. בתחום שלי, שחקנים ניזונים מהאנרגיה שלך ומנסים להתאים את עצמם אליה. להגיע בשעה מוקדמת, להישאר עד מאוחר, להיות עקבי, ולשמור על רמת אנרגיה גבוהה, כל אלה נלקחים בחשבון.
כבוד – בכבוד זוכים ולא מקבלים אותו, אך זהו נתיב דו-סטרי. אני מאמין כי ברגע שנותנים כבוד בדרך כלל אתה מקבל אותו בחזרה, והדבר מספק סביבה פורייה יותר.

מה לדעתך הופך אדם למנהיג טוב?
בין אם אוהבים את זה או לא, בתור מנהיגים, ההרגלים שלכם, הצורה שבה אתם מתנהגים והפעולות שאתם עושים, משפיעים על הקבוצה שלכם.
אני תמיד נזכר במנהיגים ובקפטנים הגדולים שהיו לי כשהייתי שחקן צעיר. היום אני עדיין שומע חלק ממה שהם אמרו, ולפעמים אני שומע את זה יוצא מפי!
בולטים בזכרוני אלה שהצליחו לחבר בין כולם ולהוביל אותם בדרך שיצרה הצלחה. זה מה שאני מנסה להביא איתי בכל פעם שבה רגלי דורכת במגרש.

Forever Tip

הקיפו את עצמכם בבעלי עסקים מעוררי השראה, והגיעו להדרכות שמאפשרות לכם ללמוד ממנהיגים מובילים אחרים בעסק. הגיעו ל- Success Day ולשאר הדרכות ״האקדמיה של Forever״ שבהן בעלי עסקים מובילים מספקים הדרכה וייעוץ למשתתפים. אל תוותרו על זה!

אם מישהו בקבוצה שלך לא תורם את חלקו, איך אתה מתמודד איתו?
בקבוצות הטובות ביותר שהייתי חלק מהן כולם היו תמיד מאוד כנים אחד עם השני; כשביצועים של מישהו היו נמוכים, אנחנו, כקבוצה, תמיד נתנו משוב כדי שידע זאת. אופן התגובה שלו לכך יהיה תלוי בחוזקו הנפשי, אך גם בצורת ניהול המשוב.
כאשר ביצועיו של אדם כלשהו ירודים, בדרך כלל הצעד הראשון הוא לקבוע פגישה אישית קצרה כדי לסמן לחבר הקבוצה שישנה בעיה; זה גורם לו לקחת אחריות וזה עוזר לו להציב מטרות אישיות כדי לתקן את הבעיה. בתחום שלי, אם הבעיה נמשכת, פנייה פומבית אל השחקן בפני הקבוצה, או כינוס הקבוצה, יציבו לחץ נוסף על אותו שחקן, כדי שישפר את ביצועיו. שוב, אופן העברת המשוב תמיד מהווה את המפתח, מאחר שסוגי אישיות שונים יגיבו בצורה שונה למצב; לחץ נוסף יכול לגרום לשחקנים מסוימים לשגשג בעוד שאחרים עשויים להישבר.

Forever Tip

חשבו בזהירות על הצורה שבה אתם פונים אל חברי הקבוצה שלכם, מאחר שצורת העברת הביקורת שלכם תתקבל על ידי כל אחד ואחת בדרכים שונות. הבטיחו שתחילה אתם שוקלים בזהירות את מאפייניו של בעל העסק שנמצא מולכם, ובונים מערכת יחסים יציבה עם הצוות שלכם כדי שתוכלו להעריך איך כל אחד עשוי להגיב למשוב שתתנו.

מה עזר לך להתפתח בתפקידך בתור קפטן?
היה לי מזל רב בקריירה שלי מאחר שהיו לי מאמנים מצויינים רבים שהיוו מורי דרך עבורי וגם קפטנים ושחקנים נהדרים שאותם הערצתי. הטובים ביותר תמיד היו אלה שהשפיעו על הקבוצה, ואלה שהצליחו לגרום לשחקנים להשקיע מאה אחוזים במשחק.
כמעט בכל שנה אני אומר לשחקנים בקבוצה שלי שככל הנראה עשיתי יותר טעויות במשחק שלי מכל אחד אחר בקבוצה, אבל כך למדתי, והתאוששתי מהטעויות האלה. הצורה שבה התמודדתי עם המצבים האלה היא זו שמגדירה אותי כאדם, כשחקן וכמנהיג.
לא הופכים לקפטן או למנהיג טוב בן-לילה, אם כי אני חושב שאכן הפגנתי תכונות של מנהיג בתחילת הקריירה שלי, זו הסיבה לכך שמלכתחילה ביקשו ממני לקחת את הפיקוד, וזהו חלק בלתי מבוטל מאופן התפתחותי בתור מנהיג לאורך השנים. למידה מהטעויות שלי, ממנהיגים ומבעלי השפעה גדולים אחרים סביבי, וניסוי וטעיה, כולם היו חיוניים להתפתחותי.

מה עוזר לך לבנות דפוס-חשיבה חיובי?
התמקדות ב’אפשרי’ במקום ב’בלתי אפשרי’ היא דבר חשוב מאוד. זיהוי שליליות ועצירתה המהירה יכולים לשנות את ההשקפה, ולעתים, כל מה שנדרש הוא להגיד לעצמך לחייך. אם אני מגיע אל האימון היומי שלי בגישה טובה ועם חיוך על פניי, באופן אוטומטי הדבר מקרין על המשחק שלי.
בנוסף, כשאתה מדמיין את עצמך בתור אדם מצליח במצבים מסוימים, הדבר יכול להיות חיוני בכך שהוא עוזר לך להשיג את מה שאתה רוצה. בכל פעם שבה רגלי דורכת על “קו העונשין”, אני מדמיין שהכדור נכנס אל תוך הסל לפני שאני זורק אותו; ההדמיה המנטלית הזו יכולה להיות מועילה והיא ללא ספק מגבירה את הבטחון העצמי שלי.

מה עוזר לך לשמור על גישה חיובית אחרי מפלה?
אני תמיד מנסה להתבונן בדברים החיוביים שנמצאים בתוך הדברים השליליים. הפסד או טעות ניתן לראות בתור לקח שנלמד, לכן אני תמיד מנסה לראות הפסדים כהזדמנות ללמידה.
הפסדים, טעויות, מפלות הם בדרך כלל דברים זמניים או מאוד קטנים מבחינת קנה מידה של אירועים. קחו את הזמן והזכירו לעצמכם את התמונה הגדולה ואת המטרה הסופית שלכם; דמיינו איך תרגישו כשתגיעו אליה. אחרי מפלה או תחושת הפסד תמיד טוב ליצור קשר עם מישהו שתומך בכם. זה יכול להיות החונך שלכם, בן/בת זוג, הורה, אח/אחות, חבר טוב, או פשוט מישהו שאתו ניתן להשתחרר. כדאי לשמור על קשר הדוק עם כל מי שמספק לכם תמיכה ומגביר את ביטחונכם.

איזו עצה היית נותן ליצירת דפוס חשיבה חיובי?
עשו צעד לאחור ונסו להתבונן במה שמעכב אתכם או במה שמשפיע על דפוס החשיבה שלכם. הכרה במפלה שהתרחשה לאחרונה או התבוננות לעומק בבעיות ביטחון עצמי עשויות להיות הצעד הראשון בהתקדמות לקראת דפוס חשיבה חיובי וחזק. בדרך כלל, אם אנחנו מצליחים למצוא את שורש הבעיה ולטפל בה, זה הופך את התהליך ליותר קל.
יותר מידי פעמים אנחנו מוצאים את עצמנו בוחרים באפשרות בטוחה או קלה מתוך פחד או נוחות. לעתים, לקיחת סיכונים ועשיית מאמץ יכולים לעזור לנו לראות שמה שאנחנו רוצים להשיג נמצא מתחת לאף שלנו…

Forever Tip

איזה סוג של דפוס חשיבה הייתם רוצים שילדכם יזכרו שהיה לכם?

״אמור לי מי חברך ואומר לך מי אתה״
זהו ביטוי עתיק יומין בעל חשיבות רבה. דוגמה נהדרת לכך היא התקופה במועדון הקודם שלי. אני זוכר שבמהלך האימונים שלפני משחקי העונה, במהלך ריצה עם הקבוצה, כמה בחורים התחילו ׳לקטר׳ ולהתלונן על המרחק והסיבובים. יכול היה להיות קל להצטרף אליהם, אך במקום זאת, התלונות שלהם נתנו לי מוטיבציה לרוץ מהר יותר כדי שאוכל להתרחק מהאנרגיה השלילית. הבחורים שהצטרפו אלי בסופו של דבר הפכו לשחקנים בולטים בתוך הקבוצה, בעוד שהאחרים רוב הזמן ישבו על הספסל.

כיצד בעלי עסקים ב-Forever יכולים ללמוד מקבוצת ספורט?
קבוצה זה לא “אני” זה “אנחנו”–יש הרבה מאוד קווים מקבילים בין ספורט לעסק, אבל אני מאמין שבכל עסק מצליח או בכל קבוצת ספורט מצליחה, דפוס החשיבה והאמונה בעשייה צריכים להגיע מלמעלה למטה. כשנוצרת סביבכם תרבות שבמרכזה הצלחה, עבודה קשה ודפוס חשיבה חיובי, מצפים לכם דברים טובים. המאמנים (או המנהלים) הטובים ביותר הם תמיד אלה שיכולים לגייס ולבנות קבוצה הרמונית.
הקבוצות הטובות ביותר הן תמיד אלה שיש בהן שחקנים (חברי צוות) שמוכנים לעבוד ביחד לקראת המטרות שלהם. דפוס החשיבה משחק כאן תפקיד עצום והוא חשוב בכל שלב.

Forever Tip

היופי בלהיות בעלי עסקים ב-Forever הוא ביכולת שלכם לבחור עם מי לעבוד.
שקלו בזהירות כיצד אתם הולכים להתייחס לחברי הקבוצה שלכם, ללמד אותם היטב על העסק ועל המוצרים, לעודד אותם בכל עת, ולהבטיח שהם מסוגלים לשכפל את השיטה הזו הלאה.

סיפורי הצלחה