ניק פיג׳ן , בעלת תואר שני בפסיכולוגיה חיובית, מאמנת להצלחה גלובלית.
במאמר זה אני רוצה לשתף אתכם בנדנדת הלחץ וההצלחה, ואיך אתם יכולים לפתח את הגמישות המחשבתית ויכולת ההתאוששות שלכם ובמקביל להמריץ את האמונה בעצמכם בשלוש דרכים פשוטות.
תמונת אילוסטרציה- ניק פידג׳ן

לעתים החיים האישיים שלנו יכולים להיות מאתגרים וכך גם הסביבה העסקית שלנו. הם אף פעם לא רגועים כמו הפלגה בנהר ואנו יכולים להיות בטוחים שנספוג במהלך הדרך מתחי ירי שיפתיעו אותנו.
כולנו נקלעים למצבי לחץ, אך חשובה הדרך בה אנחנו מתמודדים ואיך אנחנו בוחרים להתאושש ממזל הביש או המצוקות שנקלענו אליהם.
המשמעות של בניית עסק חזק הינה גם בנייה של תחושה חזקה של הדימוי העצמי שלנו, והידיעה כיצד לנהוג כשהמהלכים שלנו נתקלים בקשיים. האמונה בעצמנו יכולה לעזור לנו להישאר חסינים מפגיעה.

אנחנו לומדים את המושג “גמישות״ או ״עמידות״ נפשית בפסיכולוגיה חיובית כיכולת של אנשים להתמודד עם כל מה שהחיים מציבים מולם, ואנחנו מחפשים את הדרכים לטפח את היכולת הזו שלהם.
אנשים ׳גמישים׳ נוטים להתגבר על מכשולים תוך שימוש בנקודות החוזק שלהם, במשאבים האישיים שפיתחו במשך הזמן בנוסף לתקווה, אופטימיות וההבנה שיכולים להתמודד עם משימות שונות (״מסוגלות עצמית״) – כל אלה הם מושגים מתחום הפסיכולוגיה החיובית.
ככל שאתם מפתחים יותר מקורות חוזק פנימיים אישיים (הדברים שמגנים עליכם מפני נפילה למטה) כך אתם מסוגלים להניע את הנדנדה מצד הלחץ לצד ההצלחה.
כעת משאתם מכירים בחשיבות ה״גמישות״ וה״עמידות״ נשאלת השאלה איך עושים זאת? הנה שלושה צעדים שאני נוהגת להציג:

הזכירו לעצמכם את ההישגים שלכם

אם הצלחתם פעם אחת, אתם יכולים לעשות זאת שוב, ואף להשתפר! כשאתם חושבים על ההישגים שלכם מהעבר ורואים כמה רחוק הגעתם, זה מאיץ בכם להתקדם.  התייחסו לנקודה בזמן שבה הרגשתם שהשגתם משהו שרציתם בהצלחה מירבית. הזכרו בתחושות שלכם באותם רגעים, והביאו רגשות אלו אל עצמכם עכשיו. מקדו את תחושותיכם בנקודות החוזק שלכם, וחושו בהרגשה שנבנית בתוככם בדיוק כמו שהרגשתם בזמן שחוויתם באותם רגעי ההצלחה. אולי זה היה כשעליתם לבמה לקבל דרגה חדשה, אולי בדיאלוג מול לקוח ואולי זה לא היה קשור בכלל ל-Forever, מה שנתן לכם את ההרגשה הפנימית הטובה הזאת. כשאתם מתחברים להוויה שלכם ולמקור הכוח שלכם, אתם מסוגלים להרגיש את החוויה של קליטת תחושת ההישג בתוככם ולדעת שתוכלו לחוש כך שוב.

בחרו בהלך רוח של צמיחה

הלך רוח של צמיחה הינו דפוס חשיבה המתמקד בחוויית הלימוד במקום בכישלון, והוא מזהה שכל מה שאתם חווים מהווה מצע לצמיחה.
אפילו אם חוויתם משהו גרוע, בפרספקטיבה של זמן אתם יכולים לבחור לראות דברים בדרך שונה. שאלו את עצמכם “איזה שיעור אני יכול ללמוד כאן”, ופנו לעצמכם זמן כדי להעריך את מצבכם במבט רחב יותר.
כשאתם מתנתקים מהחיבור הרגשי למימד הדרמטי של הסיטואציה, אתם מסוגלים להמשיך לנוע קדימה בנתיב שלכם. במשך הזמן, ככל שתתרגלו, הפעמים שבהן תיתפסו למחשבות שליליות ילכו ויפחתו.
איפה אתם יכולים לבחור בהלך רוח של צמיחה היום? חשבו על סיטואציה או חוויה כלשהי, אשר אפשרתם לתחושות שליליות ללוות אותה. חפשו את הלמידה מתוך הניסיון ותרגישו כיצד אתם יכולים לעבור להרגשה מעצימה, רק כתוצאה מכך שאתם מתרגלים את האלמנט של שינוי בדפוס החשיבה.

אשררו את המטרות שלכם

על ידי חיזוק האמונה במטרות שלכם, אתם בונים את הביטחון העצמי שלכם ואת האמונה בהצלחתכם. עם האמונה הזאת מגיעה הידיעה שהדברים יסתדרו ולא משנה במה תיתקלו בהמשך הדרך.
בחרו להזכיר לעצמכם שהכול זמני ושכל דבר שלילי שאתם חווים עכשיו, לא יישאר לתמיד.
יש לכם משימה ועבודה לבצע ושום דבר לא יעמוד בדרככם ולא ימנע מכם להגשים אותן.
אשררו במפגש הקבוצתי הקרוב שלכם את מטרותיכם בפני חברי הקבוצה. על ידי אישור מחדש של כוונותיכם עם אחרים אתם נפתחים ומרשים לעצמכם לקבל תמיכה כשהזמנים נעשים קשים.

ודאו שאתם פועלים להגשמת הצעדים האלה, הישארו ממוקדים בחזון שלכם, וזכרו שעבודה על המשאבים המנטאליים החיוביים שלכם תסייע להטות את הנדנדה מצד הלחץ לצד ההצלחה.

תרשים- נדנדת האיזון של לחץ והצלחה

אתם מוזמנים להיכנס לאתר של ניק: www.niycpidgeon.com

ניק פידג׳ן, מאמנת להצלחה גלובלית | למאמרים נוספים של ניק פידג׳ן

סיפורי הצלחה