לזכרה של לידיה יונג
לפני כשנה, נפרדנו מלידיה יונג, שהיתה מעמודי התווך של Forever בישראל. סיפורה האישי של לידיה ממחיש את ההזדמנות הגדולה שמציעה Forever למי שיודע לזהות ולאמץ אותה בשתי ידיים. בשנה האחרונה לחייה כתבה לידיה את סיפורה האישי מתוך אמונה שתוכל להשתמש בו כדי לסייע לאנשים נוספים להגשים חלום.
בחרנו להביא קטעים מתוך הסיפור שכתבה. אתם מוזמנים להגיב בתחתית העמוד.
לידיה הצטרפה ל- Forever בעקבות מודעה בעיתון שהציגה חברה אמריקאית המחפשת משווקים.  כבר לאחר המצגת הראשונה, לידיה הרגישה שהיא להוטה להתחיל. רק לא ידעה איך תעשה ומאיפה תתחיל. באותם הימים היא בכלל עבדה בחנות המשפחתית  רוב היום. מעבר לכך היו לה חששות רבים: היא לא למדה בארץ, לא שרתה בצבא, לא היו לה קשרים ולא הרבה חברים. איך תוכל לעמוד מול אנשים, לערוך מצגות בעברית שאינה קולחת בפיה, איך לארגן חוגי בית ומי בכלל יבוא? הרי אין לה הרבה מכרים וחברים. אבל “כשרוצים מאוד משהו- מוצאים פתרונות” קבעה לידיה. הייתה לה מוטיבציה גבוהה לשינוי ואנרגיה טובה ודוחפת. לידיה לא הפסיקה להאמין בעצמה על אף הספקות הטבעיים. היא האמינה שתצליח ותפתור כל בעיה כי היא הרי כל כך רוצה בזה ו “אין דבר העומד בפני הרצון והנחישות!״
“אני מאמינה בהזדמנות. מפה זאת הבחירה של כל אחד וכל אחת – אם הם מזהים אותה, מנצלים אותה ומפיקים מה שרוצים ממנה, או שמפספסים אותה!”  
הדרך לא הייתה נטולת טעויות ולא נטולת קשיים. “לא הכול הלך נהדר. היו מהמורות ואבנים שהכשילו, אבל אני פשוט עקפתי אותן. כמו שבחיים יש עליות וירידות כך גם היה ב-Forever … כל כך האמנתי באלו ורה שחשבתי שאלך ברחוב ואצעק “אלו ורה” ואנשים יתנפלו. היו הרבה סירובים ונפילות, אבל ידעתי לעשות ׳סוויץ’׳ ולהתעלות על עצמי. הדרך לא סוגה בשושנים, יש קוצים ומהמורות והשאלה היא, איך אתה עוקף את כל זה כדי לעזור לאנשים וכדי להשיג את מטרותיך. אני לא מוכרת לאנשים מוצרים שאינם מתאימים ולא מוכרת קרח לאסקימוסים. כשאני באה עם האמת שלי, המצפון שלי נקי ואני יכולה להסתכל לבן האדם בעיניים. זה מה שמניע אותי- ללכת בדרך ישרה!”
“זו הדרך שבה אני פועלת, אני אומרת לאנשים שלי שיתכוננו לעזור לאדם שמולם ולא לעצמם. תחשבו על טובת הלקוח, אחרת, אולי תרוויחו, אבל רק פעם אחת! “החשוב מכל הוא להרוויח את האמון של הלקוח… שלא יהיו לכם דולרים בעיניים.” לידיה הקפידה להזכיר לחברי קבוצתה ״להסתכל קדימה אל האור המנצנץ בקצה המנהרה”.בתום שנה בדיוק בחברה, לידיה הגיעה לדרגת מנהלת.
“הוכחתי לעצמי שההצטרפות ל– Forever הייתה הדבר הנכון עבורי. התפתחותי האישית, הכלים שצברתי ובזכות מה שלמדתי בחברה, הגעתי לרמות שאיני בטוחה שהייתי מגיעה אליהן לו הייתי ממשיכה לעבוד בחנות… השיווק הרשתי מצמיח מכל הבחינות. לומדים הכל על שיווק. מכירים אנשים עם מאפיינים שונים, לומדים את הצרכים שלהם ומה מניע אותם. השיווק הרשתי הוא אחד המקומות, עבורי, שבהם הלמידה היא מהחיים, אך בצורה מסודרת ומובנית, דבר שלא מקבלים במקומות אחרים. התעשרתי בידע ובאופן השימוש בו. לא מדובר פה רק בכסף, כסף הוא דבר טכני, זוהי תמורה עבור העשייה, אבל ללמידה הזו אין מחיר. בעיניי זהו דבר ענק. אני שלמה עם הבחירה שעשיתי להצטרף ל-Forever, זה חלק מהתשוקה שלי להצלחה וגם מה שהוביל אותי בסופו של דבר להצלחה. הכרתי עולם (תרתי משמע), עולם שלם שייתכן כי היה טריוויאלי לאחרים, אבל לא לי. התוודעתי לעולם חדש ומסעיר.”

כל התובנות הללו של לידיה הן תובנות של מי שהייתה מהמשווקות הוותיקות ביותר של חברת Forever בישראל, שהייתה במשך עשור ברציפות המשווקת מספר 1 בישראל, ולא בכדי שמרה על המקום הזה כל כך הרבה שנים, היא עברה את התהליך כולו ולא בהכרח בקלות ובכל זאת המשיכה הלאה, קדימה בנחישות ובעבודה מסורה. לא נבהלה מטעויות אלא ראתה בהן מנוף לצמיחה, למדה מהן ולא חזרה על אותה טעות פעמיים. לידיה האמינה בכל מאודה שביכולתה לשנות את “גורלה” וזה תלוי אך ורק בה. הייתה לה מוטיבציה אדירה לשינוי והיא הרגישה, שהיא צריכה למלא את הנשמה שלה. כל כך השתוקקה לזה, שהייתה מסוגלת לזהות את ההזדמנות, גם אם לא ידעה עדיין להבהיר לעצמה את הסיבה. תמיד הלכה אחרי תחושת הלב, כי זוהי האמת שלה ואיתה צעדה עד הסוף באמונה שלמה באנשים ובחברה, לצד האמונה השלמה בטיבם של המוצרים ובאיכותם.  בנוסף, בהערכה נכונה של ההזדמנות העסקית והחשוב מכל, בהבנה שיהיו קשיים ומהמורות, אבל יש ביכולתה למצוא להם פתרונות, בכל עת.

לידיה יונג ז”ל

21.05.1947-25.10.2015
אתם מוזמנים להוסיף טקסטים לזכרה של לידיה בחלון התגובות שלמטה.

סיפורי הצלחה