כשאנו חושבים על דבורים; עולים מייד במחשבותינו דבש ובי-פולן (אבקת דבורים), אבל יש במשפחת מוצרי המכוורת חומר נוסף שיכול לחולל ניסים.

 

תמונת מוצר: בי פרופוליס

הפרופוליס הינו שְׂרָף דביק המופרש על-ידי עצים. דבורים אוספות את הפרופוליס ומעבדות אותו. החומר שנוצר בתהליך המטבוליזם הזה משמש את הדבורים – הן אוטמות ומרפדות באמצעותו את הכוורת כהגנה מפני חיידקים, מזיקים ופגעי טבע. למעשה, השם ‘פרופוליס’ נובע מביטוי יווני שמשמעותו ‘מגן העיר’ (פרו- לפני, פוליס-עיר). היפוקרטס, “אבי הרפואה המערבית” נהג לרשום פרופוליס לפני יותר מ-2000 שנים כטיפול במחלות ונגעים שונים. ידוע אף שהמצרים והרומאים נהגו להשתמש בפרופוליס.

הפרופוליס עשיר בחומרים מזינים כולל ויטמינים, מינרלים, חומצות אמינו, אנזימים ופלבנואידים. הפלבנואידים הם קבוצה של מטבוליטים צמחיים המשמשים כויטמינים בעלי תכונות אנטיאוקסידנטיות, הם מסייעים בניטרול פעילות של וירוסים, דבר שיכול לסייע במניעה או בקיצור משך התקררות או שפעת. בנוסף, הפלבנואידים תועדו כבעלי תכונות אנטי-אלרגניות ואנטי-דלקתיות. מחקרים אף מצביעים על השפעות חיוביות במצבים שִׁגְרוֹנִיים שונים.

הפרופוליס מעורר את המערכת החיסונית ומגביר את ההתנגדות בפני זיהומים. מחקרים הדגימו את היכולת שלו להרוס או לבלום זנים שונים של חיידקים מזיקים. הפרופוליס סלקטיבי בהתקפת חיידקים, פטריות וזיהומים ויראליים, כך שהחיידקים הידידותיים אשר מבצעים פעולות רבות וחשובות במערכת העיכול שלנו אינם נפגעים כלל.
לא ידועות תופעות לוואי לפרופוליס, וחיידקים ווירוסים לא מצליחים לפתח עמידות בפניו. כישוריו המיוחדים עשויים אף לסייע כהגנה בפני זיהומים טפיליים.

הפרופוליס מזרז את ההחלמה מפגיעות, מאיץ את התחדשות הרקמות ומשפר את גמישות ורכות העור המתחדש. תרומתו של הפרופוליס צוינה גם בבעיות עור שונות כולל בכיסים מוגלתיים (אבצס), פגיעות קור, פצעים פתוחים ברקמות ואף בעצמות שבורות.

‘פוראור בי-פרופוליס’ נאסף מכוורות שנמצאות באזורים מדבריים גבוהים ומרוחקים. על-מנת להבטיח את ניקיון החומר משתמשים בכלים מיוחדים המוגנים בפטנט. ‘פוראור בי-פרופוליס’ מחוזק במזון מלכות, ללא תוספת חומרים משמרים, חומרי טעם או צבעי מאכל.

איור של דבורה

סיפורי הצלחה